10 fit-tipů

Zdravím, zdravím!

Dnes mi oficiálně začaly velikonoční prázdniny, až mi z toho skoro bylo smutno, protože, upřímně, mí spolužáci mi těch 10 dní budou fakt chybět. Zítra si ještě pobudu v Granadě, pak strávím dva dny v Madridu a hurá na týden domů, kde budu tiše oplakávat (haha), že nemůžu sledovat španělský ku klux klan velikonoční pochod . Co vy, jak plánujete strávit Velikonoce?

Co se článku týče, sepsala jsem pár drobných bodů týkajících se přechodu na zdravý životní styl, věci, které si můžem uvědomovat nebo i ne, ale hodí se znát je. Věci, které mně, jakožto totálnímu začátečníkovi a věčnému milovníku sladkostí a gaučingu, pomáhají.


1. APLIKACE
Aplikací, které vám pomůžou při cvičení je fakt spousta, já osobně teda používám jen Pump up app na motivaci (je to něco jako instagram ale jen na fitspo) a dřív jsem používala Nike running, což je skvělá aplikace ale od doby, co běhávám prakticky jen na běžícím páse, už ji moc nevyužiju.

2. TUMBLRY
Už i já jsem si založila fitblr (najdete jej ZDE) a je to skvělý způsob jak neztrácet motivaci a inspiraci. Na různých fitblrech (viva skloňování) můžete taky najít tipy na cvičení, recepty a podobně. Mé oblíbené jsou třeba tento, tento a tento.

3. LEVNÉ OBLEČENÍ A JINÉ VĚCI
Pokud si chcete pořídit oblečení případně jiné vybavení na sport a nechcete za něj utrácet příliš u značek jako Adidas nebo Nike, fakt moc doporučuju Decathlon, mají tam toho spoustu a za skvělou cenu. Taky mám strašně ráda Oysho, to už je sice trošku dražší, ale vaše oči se nebudou moct vynadívat. Jo a v Lidlu se toho dá taky sehnat tuna za dobrou cenu.


4. PŘEDPŘÍPRAVA JÍDLA
Spousta lidí tvrdí, že nemá na vaření čas, a pak jen přijde domů a zdlábne první polotovar, kterej nahmátne. Hele já chápu, že s časem je to fakt těžký, ale předpřipravit si jídlo ve velkým množství dopředu vám až tak moc nezabere a udělá to svoje. Kupříkladu TOHLE video (vegan) podle mě skvěle ukazuje, jak se dá efektivně připravit dobré jídlo na týden dopředu.

5. UCHOVÁVÁNÍ MRAŽENÉ ZELENINY
Pokud si nakoupíte spoustu různých druhů zeleniny, všechno nakrájíte a hodíte do mrazáku, dost vám to ulehčí práci. Je pak jednodušší prostě jen vytáhnout krabičku, rozmrazit dvě hrsti a přidat si je do jídla, navíc si tak člověk zajistí pestrost, protože obzvlášť pokud vaříte jen pro sebe, je těžké spotřebovat celou brokolici, květák nebo balení mrkve než se spotřebuje, takhle se tomu problému vyhnete a navíc budete mít doma vždy něco zdravého, z čeho se dá vařit.


6. VZÁJEMNÁ KONTROLA
Nikdy jsem nevěřila, že to bude fakt fungovat, ale je to tak. S kamarádkou chodíme do stejného fitka a vždycky jedna z nás té druhé napíše třeba "Dnes v 7 Body Pump" a to vás svým způsobem přinutí jít, protože už nehledáte výmluvy jen pro sebe (hodného policajta) ale i někoho jiného a to je o dost těžší.


7. ALKOHOL
Pro mě jeden z nejtěžších bodů, ráda chodím s přáteli na pivo, koktejly, panáky... navíc jsem dost stydlivý člověk, takže pokud se nenapiju, tak dost pravděpodobně ani nepromluvím. Jenže alkohol je zlo pro zdraví i peněženku. Rozhodně se ze mě nestane abstinent, buďme realisté, na druhou stranu jsem zjistila, že vyjít si s přáteli a pít jen džus s vodou taky není špatné (a díky Bohu, moje parta je dost tolerantní a nikdo mě do ničeho nenutí, už možná proto, že je nás tam abstinujících povícero) nebo radši navrhnu, abychom se sešli u někoho doma, navaříme, koupíme si sklenku vína a vyjde nás to opět o dost levněji a zdravěji.

8. VELKÁ FLAŠKA S VODOU
Ráno si napustit dvoulitrovou flašku s vodou a postavit si ji na stůl je jeden z nejlepších způsobů jak se donutit k pravidelnému pitnému režimu. Pokud vidím, že už se blíží večer a já sotva překonala půlku lahve, začnu se víc snažit. Super je i vzít si tu flašku s sebou do školy, protože vás bude dost štvát, jak je s ní vaše taška těžká a budete tomu chtít ulehčit.

9. NEMÍT DOMA SLADKOSTI A JINÉ SHITY
Mým absolutně největším pokušením je oddělení jogurtů ve zdejších supermarketech. Většinu regálů totiž nezabírají jogurty ale flany, natillas, pudinky, čokoládové krémy, tiramissu a podobné mňamky, které se tím víc vyplatí v čím jsou větším balení a já vždycky jdu, jedno balení po šesti si koupím a během dnou dnů ho do sebe celé splácám. Teda to bylo dřív, teď se tomu oddělení radši vyhýbám nebo tam jen rychle vtrhnu, popadnu balení bílého jogurtu a pádím zase pryč. Takže pokud i vy poctivě nakupujete sladkosti, brambůrky a tak podobně s tím, že to bude třeba jen občas nebo za odměnu nebo pro případ nouze, tak vězte, že to nebude fungovat. Když je to doma, tak se to sní.

10. ČAJ ČAJ ČAJ
Spousty a spousty všelijakých druhů čajů i nečajů (rooibos) mě zachraňují od toho, abych do sebe po hektolitrech nelila fantu a jiné tekuté dobroty, navíc mi jedou o dost víc než obyčejná voda, takže je pro mě lehčí dodržovat pitný režim.


A co vy, máte nějaké tipy?

Mějte se moc krásně a zatím čao!

Share this:

, ,

CONVERSATION

6 skvělých komentářů:

  1. Super tipy, já s jídlem moc problém nemám, spíš do toho cvičení se nemůžu dokopat.. Ale zítra plánuji jít po dlouhé době do fitka, tak třeba mě to zas chytne :). Jo a taky si vedu něco jako "fitblr", i když teď už je to spíš "foodblr" (:D), tak kdyby ses chtěla inspirovat: http://peanutbutteraddicted.tumblr.com/ :D:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ti upřímně závidím, protože jídlo má prý na postavě větší podíl a já to teda zatím dost mrvím, zatímco fitko mi zlepšuje náladu, takže mi to až takovej problém nedělá. Je to smutný, že dvě z věcí, který mi dělaj největší radost, jsou cvičení a čokoláda, a to trochu nejde ruku v ruce :D

      A už tě sleduju :)

      Vymazat
  2. No vidíš, a já to se sladkostma mám tak, že když doma nemám vůbec nic, jsme hrozně nervozní a furt musím myslet na to, že bych si něco dala, ale nic nemám, tak co jiného bych si mohla dát/upéct/uvařit:D Ale když doma něco je(třeba teď - v šuplíku mám 300g milku), tak se uklidnuju, že kdyby nejhůř, mám na co šáhnout - a když už na ni chci šáhnout, tak se snažím sama sebe přesvědčit, že to nepotřebuju, že šŤastnější nebudu a stejně když si dám jeden kousek, budu chtít i další a nic se tím nevyřeší :D a zatím se mi to celkem daří :D

    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý tipy. Mám ráda tyhle motivační články, protože mě to pak víc motivuje něco dělat. :D

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.