Recept: veganský mřížkový koláč

Zdravím!

Mám tady pro vás recept na jeden z mých nejoblíbenějších koláčů. Dala mi ho kamarádka Bibi, což je jeden z nejkrásnějších a zároveň nejmilejších lidí, co znám, tak snad jí nevadí, že to tady budu publikovat (s pár mými poznámkami). Jedná se o poměrně jednoduchý recept, jen malinko trvá, protože se těsto musí dvě hodiny odležet.


BUDETE POTŘEBOVAT:

Těsto:
- 300 g mouky (Já smíchala půl napůl celozrnou špaldovou a kukuřičnou. Pokud vám těsto vyjde příliš mokré, budete muset přisypávat)
- 2 lžičky prášku do pečiva
- 4 lžíce třtinového (nebo kokosového cukru, pokud jste bohatí a chcete být zdraví) cukru
- 1 vanilkovy cukr (nebo pár kapek vanilkového extraktu)
- špetka soli
- najemno nastrouhana kůra z Bio citronu
- vymačkaná šťáva z jednoho citronu
-125 g margarinu
-1/2 lžičky kurkumy
- 3 lžíce likéru (Bibi je fancy a používá amaretto, já jsem šetřílek a použila jsem rum)
- 40-60 ml vody (záleží na konzistenci)
 
Ovoce (já poprvé použila rybíz, podruhé meruňky, obojí dopadlo dobře)
 
Drobenka:
- 80 g margarinu
- 50 g hrubé mouky
- 125 g strouhaného kokosu
- 2 lžičky skořice
- 5 lžic cukru
 
POSTUP

- Smícháte zvlášť suché a mokré ingredience a náaledně smícháte spolu s margarinem. Mělo by vzniknout těsto které se nebude lepit a bude se dat krasne vyvalet. Pokud tomu tak není, přisypte trošku mouky nebo naopak přilijte vodu.
- Z těsta splácejle kouli, zabalte ji do fólie a hoďte na dvě hodiny do ledničky.
- Zatím smíchejte ingredience na drobenku a dobře propracujte, a nakrájejte ovoce na kousky (je-li to třeba... ne, rybíz jsem vážně nekrájela)
- Těsto vyválejte na tenký plát (cca 4 mm) a vložte do koláčové formy. Prsty ho přitlačte ke stěnám a pak odtrhejte, co vyčnívá. Můžete nechat vyčnívat cca centimetr těsta a pak ho přeložit dovnitř, aby boční strana koláče byla trošku silnější. Nakonec na dně propíchněte na pár místech vydličkou a dejte péct na 180 stupňů cca 7 min.
- Mezitím si z odkrájených zbytků připravte proužky těsta, které budete pokládat nahoru. Já si těsto vyválela a pak rozkrájela nožem, ale můžete to udělat i jinak.
- Následně vytáhněte koláč z trouby, poskládáme na něj ovoce, posypeme drobenkou a překryjeme plátky tak, aby udělaly mřížku.
- Doďte to do trouby a pečte, dokud těsto nezezlátne (myslím, že to trvalo zhruba deset minut).

Share this:

CONVERSATION

11 skvělých komentářů:

  1. Dělám hodně podobný vzhledove, ale suroviny mam jiné, takže hnedka jak se vrátím domů, tak zkouším :o))

    OdpovědětVymazat
  2. Dělali jsme podobný, ale jen právě na pohled, to je takový klasický. :D Ale zkusím tenhle recept. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zkusím ho podstrčit mamce nebo babičce, aby ho upekly. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Uloženo, snad se někdy dostanu k tomu ho vyzkoušet, vypadá skvěle!

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.