Nejnovější zero waste nákup

Myslím, že jsem se o tom tady nikdy nijak výrazně nerozepisovala, ale tuším, že pro vás nebude žádným překvapením, že kromě veganství, feminismu a slow fashion tak trochu fušuju i do zero waste, hehe. Ne že bych žila úplně zero waste život (a můj obdiv všem, co to dokážou), ale vážně se snažím odpad, a to obzvláště plasty, ve svém životě výrazně omezit.

Dnešní článek bude tedy takový eco-friendly zero waste haul a ukážu vám, co jsem si v poslední době nakoupila, a co mi v mém boji proti plastu pomáhá.


Já si většinu věcí objednala ze španělských e-shopů (domluvili jsme se tady se skupinkou lidí a udělali jednu ultra objednávku, abychom ušetřili náklady a balení), ale podobné produkty můžete najít i v českých obchodech (například v některých Bezobalu, ve zdravé výživě nebo dokonce menších drogerkách) a různých e-shopech. Seznam ekologických bezobalových obchodů najdete ZDE.


Úplně zero wate objednávka to teda nebyla, protože některé věci přišly zabalené v papíru, ale furt lepší než plasty, žejo. Přišly mi dva bambusové kartáčky na zuby, přírodní pasta na zuby ve skle, látková vložka, nerezový holící strojek a balíček žiletek, nerezové rose-gold brčko, bavlněné odličovací tampónky a kokosová "drátěnka na mytí nádobí. Původně jsem si objednala víc věcí (kupříkladu kilo jedlé sody), ale už to neměli ve skladu, takže tímto můj nákup končí. Dohromady mě to přišlo asi na šedesát euro, což není vůbec špatný vezmeme-li v potaz, kolik pak ušetřím na jednorázových žiletkách, odličovacích tampóncích, vložkách, atd.

Nerezového strojku na holení jsem se upřímně docela bála a byla jsem přesvědčená, že se pořežu ještě než do něj tu žiletku vůbec nasadím. Ale! nasazení žiletky bylo překvapivě lehké a dokonce jsem se nepořezala ani během samotného holení. Ohohó! No nejsem já to ale šikovné děvče? Nejsem. Ale na tomhle vážne nění nic těžkého. Mimochodem pěnu na holení nepoužívám, jen si cca hoďku po holení natírám nohy kokosákem.

Na zubní pastě mě překvapilo, že vůbec nepění. I tak už si s ní ale zuby čistím dva týdny a všechno se zdá být v pořádku, na nepěnení už jsem si zvykla a všechno ostatní je jako u běžných past. Co se kartáčku týče, ten je v pohodě, ale doporučuji vám koupit si nějaký z jakoby lesklého dřeva. Ten výše mi byl zezačátku v ústech poněkud nepříjemný, zatímco ten, který můžete vidět dole, je z lesklého bambusu a je v ústech o dost příjemnější. Je od slovenské značky Ecoheart a koupila jsem ho normálně ve zdravé výživě asi za stovku (a má tenhle čupr skleněný obal). Navíc jeho koupí přispíváte na neziskové projekty.

Menstruační kalíšek už mám delší dobu (pár měsíců minimálně) a nemůžu si stěžovat. Jen přes noc mi, spíše z psychických důvodů, není úplně příjemné mít uvnitř kus plastu. A tak jsem si koupila látkovou vložku. Co si budem povídat, prát ji je fakt opruz, ale jinak deset z deseti.

Vím, nejlepší by bylo, abych se vůbec nelíčila, ještě jsem se ale nedostala do takovýho stádia self-love, na to, abych šla do školy s holou tváří. A tak jsem se rozhodla alespoň nepoužívat jednorázové odličovací tampónky a koupit si tyto bavlněné. Původně jsem si chtěla vyrobit ze starého trička, ale tenhle materiál vypadal o dost příjemněji. A nejen že vypadá, on taky je! A to i v porovnání s běžnými odličovacími tampónky- tyto mi přijdou k pleti šetrnější. Jasně, i tyhle mě moc nebaví prát, ale jde to překvapivě lehce (ikdyž tak bělosté jako nazačátku už opravdu nejsou). Jo a žádné spešl odličovací olejíčky a mlíčíčka si nekupuju, neboť kokosák to jistí.

A nakonec brčko (takový zero waste klišé), které používám hlaně na pití černého čaje a dalších tekutin, co nepěkně barví zuby.

Co vy, zajímáte se o zero waste nebo to jde úplně mimo vás?

Share this:

, ,

CONVERSATION

8 skvělých komentářů:

  1. Já už se dlouhou dobu dívám po různých e-shopech s eco-friendly věcmi, ale pořád se nemůžu rozhodnout, co všechno bych si chtěla pořídit :) Takže děkuju za inspiraci, po čem se ještě podívat :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tip na pastu, to je snad jediná věc, kterou jsem nikde bez plastu nemohla najít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky můžeš zkusit zubní pastilky od Lushe. Prodávají se sice v plastu, ale když tam tu prázdnou lahvičku potom zaneseš, tak ji znova využijí :)

      Vymazat
  3. Jee, to je super, že se o to snažíš. Všechny tyhle vymoženosti jsou super a hlavně poměrně dost dostupné. A co, i kdyby ses líčila sebevíc, tak pořád podporuješ poměrně dost z ostatního hlediska, nic nejde ihned. :) Já se o to tedy snažím dost, baví mě to. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kalíšek jsem si taky pořídila a hrozně doufám, že mi bude vyhovovat, zero waste se snažím do svýho života zahrnovat víc a víc. Ta pasta vypadá dobře, taky chci zkusit nějakou alternativu příště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad jo, snad všechny holky, co znám a používají ho, s ním nemají problém :)

      Vymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.