Definice lásky

Byla tma, ale nešlo o tu černočernou tmu, díky zářícímu úplňku to byla vlastně i světlá noc, třpytivé světlo měsíce se odráželo od všudypřítomného sněhu. Zapálila jsem si po několika týdnech svou první Blackdevilku, poslouchala Arctic Monkeys a šla s úsměvem na tváři. Zní to trošku jako romantické klišé co? Bylo mi fajn. Bylo mi fajn i navzdory tomu, že mrzlo, byla půlnoc a já si kráčela několikakilometrovou cestou domů obložená taškami s nákupem. Bylo mi fajn i přesto, že jsem věděla, že další den vstávám o půl paté ráno a následuje nejdelší den týdne. A proč? Protože někdy je potřeba něco obětovat pro zábavu, že? Někteří obětují dobré známky, já spánek. Ničeho nelituju.


Včera jsme měli debatní kroužek a já si postupně uvědomuju, že až budu na vysoké, tohle bude jedna z věcí, po kterých se mi bude nejvíc stýskat. O tom ale mluvit nechci. Teze zněla "Láska na první pohled opravdu existuje". Protože můj profesor došel k závěru, že už bych si měla zkusit dělat rozhodčího a protože jsem někdy tak trochu svině, první, co jsem ve svém rozhodcovském opojení udělala, bylo, že jsem udělila kamarádovi, který na lásku vůbec nevěří, tezi obhajovat. Navíc skončil v týmu s kamarádkou, která je příšerná romantička a láska na první pohled je podle ní něco naprosto samozřejmého. Jo, vyžívala jsem se v tom je poslouchat při jejich dohadech. Kamarádce jsme ovšem způsobili lehkou frustraci, neboť obklopena samými antiromantiky po chvíli zvolala: "Ale pane profesore! Oni jsou hrozní, oni nemají rádi lásku!". A my se jen smáli.
Na rozdíl od kamaráda, proti lásce samotné nic nemám, miluju svou mámu, miluju Leničku a miluju Ráďu. Jen si ale asi doteď nejsem jistá, jak si představit lásku ke klukovi, vždycky jsem měla vzato, že je to ten pocit, že byste pro danou (milovanou) osobu udělali úplně ale úplně cokoli a představa, že bych došla do takového stádia mě upřímně dost vyděsila, zároveň jsem ji ale nepovažovala za příliš pravděpodobnou. Své nároky na lásku jsem tedy mírně snížila, kde je ale ta hranice? Kam až můžu snižovat a není snad láska pouze absolutní?
Zpátky do debat. Kamarádku akorát tak čím dál víc znervózňoval náš cynický pohled na svět, až došla k názoru, že jsme všichni zapšklí, protože máme polámaná srdíčka a protože jsme všichni sami a oznámila nám, ať se nebojíme, že nám někoho sežene. "Já jsem ale zadaná," prohlásila jedna z holek, "A já jsem úplně v pohodě takhle single," přidal se kamarád, "A já jsem momentálně naprosto šťastná," uzavřela jsem já. V tom se na mě kamarádka otočila se slovy: "No, ty to možná nevíš, ale jsi taky zamilovaná, však já jsem viděla, jak se nad tím mobilem culíš!".

Večer jsem si ještě psala s jiným kamarádem, až se mě zeptal:

- A co ty, Klári? Ty věříš v lásku na první pohled?
- Ještě nedávno bych řekla naprosto rázné NE... ale!
- Ale pak jsi potkala svého prince?
- Ne. Pak jsem se nad tím zamyslela a došlo mi, že někteří lidé jsou tak hloupí a povrchní, že nic jinýho, než první pohled na lásku nepotřebují.
- Tím jsi ale neodpověděla na otázku.
- Jakou otázku?
- No jestli jsi in love.
- Definuj in love.

A jsme zase u toho. Definice. Tentokrát ne lásky, ale zamilovanosti. A někdy mě zaráží, jak moc se tyto dva pojmy pletou dohromady. Kamarád mi odpověděl, že je to asi něco, co člověk cítí, že se snažíte na druhou osobu zapůsobit, že se kvůli ní trošku déle upravujete, že na ni přes den myslíte, že přemýšlíte, jak nejlépe odpovědět na její zprávy, že když si píšete, usmíváte se a třeba o tom ani nevíte. Docela přesná definice řekla bych. Možná motýlky v břiše bych dodala.

Napsala jsem mu, že odpovím, až budu na počítači.
Jak asi chápete, z mobilu tento článek nepíšu.
Na zprávu jsem ale neodpověděla.
A asi ani neodpovím.
Nechce se mi.

Share this:

CONVERSATION

17 skvělých komentářů:

  1. Tak tenhle článek mě hodně uvrhl do přemýšlení.
    Já jsem taky "zapšklá". Věřim na lásku k materiálnim věcem, k rodině,... ale u kluků si to nedokážu představit. Všude totiž vidim jen lži, podvody, rozchody...
    Je to... těžký :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě někteří lidi jsou určitě dost hodní na to, aby člověku neublížili, ale najít je, rozumět si s nimi... moc složité :D

      Vymazat
  2. NAPIŠ KNIHU, KÁMO! PROSÍMTĚVELICE!! to je tak dokonalý zpracování myšlenek až mě z toho mrazí

    OdpovědětVymazat
  3. Ježiš zbožňuju tvoje psani!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný krásný článek! A stopro souhlasím s B! kéž bych uměla takhle zpracovat svoje myšlenky. Každopádně já jsem taky mírně cynická a na lásku na první pohled nevěřím - myslím, že lidi co na ni věří, ji možná dostanou, ale láska to nebude, spíš naivita, řekla bych. Každopádně myšlenka tohodle článku mi rozhodně příjde otázka, jestli je láska jen absolutní. Fakt tleskám Klári! :)
    nekdejinde.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsi zlatá :) ... možná dostanou, ono placebo vlastně taky funguje, žejo :D

      Vymazat
  5. Miluji, když takhle píšeš, o tom co se ti honí hlavou. Ani nevíš, jak často se ztotožňuji s tvými názory. Nesnáším, když se mě zeptá někdo na otázku zda věřím na lásku na první pohled. Pokaždé si myslím, že moje odpověď by byla jiná. Protože momentálně teď bych řekla, že nejspíše ano, věřím. Jsem zamilovaná do kluka, kterého jsem poznala a věděla jsem hned, že budeme KAMARÁDI a nikdy nic víc. A přátelství je podle mě také láska, takže proč ne.... :)
    Ps. Někde jsem jednou četla, že podle vědců je láska na první pohled pouhé zhodnocení toho druhého jako sexuálního partnera. Nevím na kolik se tomu dá věřit, ale něco pravdy na tom určitě bude. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je ale hezky řečeno, taky myslím, že je přátelství největší láska :)
      A tomu PS bych naprosto věřila, myslím že fakt dokážeš podle vzhledu rychle určit, jestli je tam nějaká přitažlivost, na tom není nic těžkého :D zato určit, s kým si budeš rozumět a kdo tě podrží, už ano.

      Vymazat
  6. Já si normálně myslím, že po smrti tvoje články budou mít nevyčíslitelnou hodnotu :D! Je mi sice zatím 14, ale upřímně, jsem spíš pesimista (nebo možná realista?) než optimista. Jak už bylo zmíněno v komentářích nade mnou, všude jsou samé rozchody, rozvody a málokdo je opravdu šťastný jen kvůli svému vztahu. Lásku rozhodně nedefinuju, zamilovaností si prošel snad každý, ale jak říkáš, nedokážu si představit (i ve svém věku) takovou lásku ke klukovi, abych obětovala všechno. No ehm, ode mě to zní dost divně, ale potvrzuji tvé mínění :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I ty lichotnice! :D ... v pohodě, stejně tě furt beru jako starší :D

      Vymazat
  7. love is a poisson. a sweet poisson, yes, but it will kill you all the same. (takze s vetsinou komentaru nade mnou se absolutne ztotoznuji)

    verim spis v lasku na druhy pohled, taky z duvodu, ze jsem ji sama zazila. presne jak uz bylo receno, na prvni pohled zhodnotis cloveka jako pritazliveho nebo nepritazliveho, ale pritazlivost neni laska. presto, ze je ti clovek na prvni pohled absolutne nesympaticky a nad jeho vzhledem se nejak zvlast nepozastavujes, muzes se za par tydnu radovat s jeho pokriveneho usmevu a zaricich oci, protoze ho poznas vis a cim vic o nem zjistujes a cim vic na nej koukas, tim vic se propracovavas k jeho podstate a pomalu muzes zacit rikat, ze to co citis je laska. na prvni pohled nebo dojem nedavam snad nikdy, hlavne taky proto, ze jeste se mi jeste nestalo, ze by byl pravdivy..

    jo a knizku vazne napis, budu stastna kdyz si ji budu moct koupit mezi prvnima :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní, jako že přitom vůbec nemyslíš na konkrétní osobu :D

      Vymazat
    2. presne tak! vubec nemyslim..

      Vymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.