XMind Zen

Při příležitosti začátku druhého semestru (či druhého pololetí pro středoškoláky) jsem se vám rozhodla ukázat jednu vychytávku, kterou mi před půl rokem představil můj kamarád, a která mi velmi pomáhá při učení, vypisování z knížek i při všeobecném plánování.

Řeč je o programu XMind ZEN, který umožňuje vytvářet na počítači složité mind mapy. Jsem fanda myšlenkových map už několik let, protože mi vždycky pomáhají při učení neboť přehledně znázorní nejdůležitější body, rozvětvení a vztahy mezi jednotlivými informacemi. Vždycky jsem tyto mapy kreslila na papír a stále ještě to tak občas dělám. Počítač má ale také svoje výhody, obzvlášť proto, že můžete kdykoli cokoli vymazat, přesunout, zvýraznit... a navíc neplýtváte papírem.

XMind ZEN má několik přednastavených layoutů, které můžete dále upravovat. Nabízí klasické pavouky, časové osy, atd. Můžete měnit barvy, styly, písma, přidávat fotky, samolepky... A můžete vytvářet snad nekonečno rozvětvení, která jdou kdykoli zavřít (aby vás nerozptylovala, pokud je zrovna nepotřebujete) a zase otevřít. Celý program je velmi minimalistický a userfriendly, takže každý hned pochopí, kde co hledat.

Hotový výtvor můžete buďto uchovávat ve formátu mapy nebo uložit jako obrázek/ word/ pdf.
Tady můžete vidět můj návrh bakalářky. Nahoře mám fáze, ve kterých chci celý projekt zrealizovat. Napravo zdroje k různým oddílům a vlevo strukturu, kterou bych se chtěla řídit.
Tady můžete vidět, jak jednoduše návrh vypadá, když zavřu všechna rozvětvení.

A tenhle článek působí jako děsná reklama, ale nikdo mě nesponzoruje, vážně jsem měla jen potřebu podělit se o něco, co mně osobně přijde nadmíru užitečné. Navíc program si můžete stáhnout jednoduše zdarma.

Máte taky nějakou podobnou oblíbenou vychytávku?

Mějte se moc krásně,
Čao!

Share this:

CONVERSATION

3 skvělých komentářů:

  1. Wow, moc děkuju za tip :)) Já jsem sice nikdy moc velký fanda do myšlenkových map nebyla, ale třeba právě při práci na bakalářce mi přijdou myšlenkový mapy jako skvělý pomocník, určitě by mi to před rokem ušetřilo spoustu tápání.. No teď mě (nejspíš) čeká psaní diplomky, tak už budu chytřejší a myšlenkových map se budu držet :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Tak hnedka si článek ukládám, to je super tip! To se bude hodit, nic podobného neznám a takový vychytávky by mě nenapadly :)

    https://lifebynikys.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Musím se přiznat, že o myšlenkových mapách čtu poprvé. :O Ale jako super! :)

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.