Jak kouření (ne)ničí život

​​Nedávno jsem omylem místo adresy svého blogu zadala jen "blondeandstupid" a najednou jsem se ocitla na googlu, kde mě do očí praštil jeden článek na Bravowebu, kde mě autorka označila za odstrašující případ. Článek se týká kouření a ještě než se začnu obhajovat, ráda bych poznamenala, že za posledního půl roku jsem měla tak tři cigarety: nejsem na to pyšná, nevadí mi to, je mi to prostě fuk. Neměla jsem chuť a tak jsem nekouřila.

Nemám nic proti nekuřákům ani kuřákům. Je fakt, že ještě tak tři roky zpátky jsem byla zásadně proti. Pak jsem ale změnila názor. Ano, kdyby se mé mladší já dozvědělo, že jsem začala takhle kouřit a pít, asi by mi chtělo naliskat, ale víte co? Moje mladší já bylo hloupé. Z výše uvedeného článku vypadá, že dřív jsem byla dokonalá, tvořivá a chytrá a moje kouření, pití a párty to všechno zkazilo, můj intelekt zahrabalo do země a teď už se pravděpodobně plazím kanály (protože v takovým stavu už ani nejsem schopná chodit). LOL.


Ironií je, že všechno tohle, řekněme užívání si života, jsem začala praktikovat zhruba ve chvíli, kdy jsem začala nad věcmi daleko více přemýšlet a uvědomila jsem si... že svět je příšerné místo (Ne ne, Svět je vlastně báječné místo k narození, jestli vám nevadí, že štěstí vždycky není tak velký požitek, jestli vám nevadí že si tu a tam šeredně spálíte prsty... Ferlinghetti byl borec, tu básničku si celou můžete přečíst třeba ZDE). Strávila jsem spoustu času, a to mi věřte, pláčem nad absurditou života, nesmyslností bytí a hrůzami světa. A to je pak člověk rád, když si mozek na chvíli ochromí trochou nikotinu či alkoholu. Nepopírám, že ten tlak někdo může vydržet i bez omamných látek, já jsem ale křehká duše a nedaří se mi to.

Známky jsem si nejen udržela, ale zlepšila, obecný přehled rozšířila (bohužel, hádám) a celkově jsem si nevšimla žádné změny k horšímu. Mohli byste namítat peníze, ale 70 kč měsíčně mě opravdu nezruinuje. Navíc pokud bych je neutratila za cigarety, utratila bych je za něco jiného, člověk si zkrátka něčím radost udělat musí, otázka akorát zní čím. A hlavně zdraví, viďte? A teď pozor, hodně známých umřelo na rakovinu (ano, i plic, hrtanu...) a nikdo z nich nebyl kuřák, naproti tomu znám kuřáky, kteří jsou zdravotně v pohodě. Tím nechci říct, že by to bylo pro zdraví prospěšné, ne ovšem nutně ani rozhodující. V malém množství cigarety navíc ničemu nevadí a dokonce pomáhají na trávení. O to mi ale tolik nejde. Osobně smrt nepovažuju za nic špatného a nevidím důvod, proč bych ji měla oddalovat na úkor svého potěšení.

Dalším důvodem, proč kouřím, je socializace. Jsem tak trošku socially awkward a při menší cigaretkové pauze se seznamuje opravdu lehce, nemluvě o conversation starteru jménem "nemáš zapalovač?". A pokud chcete strávit s někým více času, nejlépe o samotě, a nechcete to říct na plnou hubu, jaká lepší výmluva se nabízí? "Nezajdem si na žvýkačku?".

Výčet bych zakončila ještě bodem o doladění atmosféry. Věřte mi, že šlapat sami půl hodiny domů o půlnoci, v zimě, mrtvou krajinou, není samo o sobě nic moc. Přidejte k tomu ale cigaretu se správnou hudbou a už to připomíná romantickou scénu, kterou jste schopni si určitým způsobem i užít.

Vtipné je, že ani mé zásadově nekuřácké kamarádky mi nic nevyčítají. Jedna se mě zeptala, proč kouřím, a když jsem jí své poznatky vysvětlila, řekla, že mě chápe. Druhá se ani neptala, rovnou říká, že u mě jí nic takového nevadí, protože jsem dekadent a k tomu to hold patří.

Tenhle článek neberte jako že vás navádím ke kuřáctví, chci vás totiž navést spíš k toleranci. Nikdy totiž nevíte, proč někdo dělá to či ono a je pak až příliš lehké soudit, ne ovšem až tak lehké mít ve svém úsudku pravdu.


Váš názor na kouření?
Každopádně se mějte moc krásně,
PA!

EDIT: Šmarja, vždycky, když zveřejním nějaký takový článek, strašně se obávám vašich reakcí, tak prosím nebuďte moc zlí :D

Share this:

,

CONVERSATION

18 skvělých komentářů:

  1. NE NE NE NE NE NE NE!!!!
    Napsala jsem pro jednou smysluplnej komentář a na mě docela dlouhej a ono se to nějak zrušilo, šmarjáá!!!
    No nic, Klárko, ve zkratce, abych se aspoň malinko vyjídřila: nekouřím, nechci začít, dřív jsem byla zásadně proti, teď na to nemám tak škaredej názor, dokonce bych nikdy předtím neřekla, že se mi to stane, ale občas na to mám i chuť,+přecejen, kouř je děsně fotogenická věc a vždycky mě fascinoval/je, pak taky hustá věc, že jsem zrovna dnes o tomhle tématu přemýšlela a bavila se s kámoškou, další věc: ten článek je skvělej, fakt báječně vyjádřená myšlenka,*tlesk*tlesk* a pak ještě za stopadesáté musím dodat, že ta básnička je skvěloskvoucí a miluju ji už teď a to ji vidím poprvé a už je to má nej.
    prostě a jasně, jsem uchvácena (+nasraná, že ten minulej komentář zmizel)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéje, Baru, to je mi fakt líto! :D tak děkuju alespoň za verzi číslo 2 :D

      Vymazat
  2. Brečím smíchy nad tím článkem v bravíčku, ale nic si z toho nedělej Klárko, oni z toho vyrostou 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si z toho nic nedělám, jen jsem se potřebovala vyjádřit :D

      Vymazat
  3. Nevím jestli mám nad tím článkem na Bravo brečet nebo se smát. Nechápu, jak tohle může někdo napsat, a už vůbec nechápu, že to někdo vydá. Nic si z takových věcí nedělej. Já se o sobě dozvěděla také moc hezké věci na facebookové stránce naší školy. Vždy se směji nad hloupostí lidí, kteří mě soudí a já přitom ani nevím, že existují. Neznají mě, tak nechápu proč to píší/ říkají.
    Názor na kouření jsem měla vždy neutrální. Nevadilo mi, když v mém okolí někdo kouřil, ale sama jsem se zařekla, že já kouřit nebudu. Čím jsem starší a pohybuji se mezi lidmi, kteří kouří, je pro mě cigareta spíše neodmyslitelnou součástí mých přátel. Já osobně nekouřím, ale v mém okruhu přátel je nás tak 5, takže je kolikrát pokušení hodně veliké. Řekla jsem si, že až jednou na to opravdu budu mít chuť, tak to ochutnám.
    Lidi dospívají, stárnou a mění své názory, což je naprosto normální vývoj člověka, proto nechápu, jak může někdo někoho soudit podle toho, jaké měl názory před 5 lety.
    Zase ultramegadlouhý komentář, za to se ti omlouvám, ale u tvých článků mám vždy chuť vyjádřit názor. A já bohužel neumím věci popsat ani říct krátce, takže to pak takhle dopadá. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já ti zase říkám, mám tvoje megaultradlouhé komentáře ráda! :D

      Vymazat
  4. tak ten článku v bravíčku je fakt k zasmání, haha.
    já osobně jsem nekuřák, i když jsem si prošla všemi těmi stádii, když jsem kouřila abych byla cool, pak abych víc zapadla, aby se mi lépe socializovalo. ale před rokem a půl se to ve mně nějak překliklo a strašně mi vadí ten smrad, když někoho s cigaterou vidím (zvlášť když je ubalená a třeba s vanilkovým tabákem) říkám si hmm, ale pak to někdo zapalí a mně je okamžitě špatně. ve skupině lidí mi to nevadí, někdy i závidím, protože já to prostě nejsem schopná dát do pusy, i když bych chtěla :D možná to souvisí s mými špatnými zkušenostmi s alkoholem, protože když to smísím s cigaretou, nikdy to nedopadlo špatně. připadá mi, že pasivní kouření je snad asi i horší pro zdraví, proto mě štve, že mě to ovlivňuje a ještě z toho sama nemám žádnej požitek.
    a to že ti říkaj že jsi dekadent, omg, to je uplně nejlepší kompliment!!
    ady.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, zrovna takhle nějak to mám v poslední době :D a já vím, miluju ji za to ještě víc! :D

      Vymazat
  5. Já si sem tam dám příležitostně, dokonce nejen cigaretu a souhlasím, že by mi mé malé já nalískalo a bylo by zklamaný, ale stalo se. A alkohol u mě působí radost a vždycky se těším, až třeba budu moct vypnout a neřešit každodenní strasti života, protože škola mě stresuje víc, než dost a je fajn na to na nějakou tu chvíli zapomenout :) A Bravo články... no, nebrala bych je vážně :D

    OdpovědětVymazat
  6. Vidím že na kouření máme dost stejný názor, dřív sem byla ve své partě jediná, co nekouřila, ale pak sem měla těžší období, a občas si zapálit mě začalo uklidňovat. Když začala škola, začala jsem chodit o přestávkách vždycky s kamarádkou si zapálit a musím říct, že to se seznamováním je naprostá pravda. Oproti prváku sem poznala daleko víc lidí. Závislá nejsem, vydržím uplně v pohodě, ale když sedíme někde na baru tak to cígo v ruce je prostě takový doplněk:D. Nepotřebuju to takže bez toho v pohodě vydržím ale nevidím v tom žádný zásadní problém jako uvedla ta patnáctiletá slečna v bravíčku. Nad tím článkem jsem se musela vážně zasmát, protože nechápu jak si tě může vůbec s prominutím vzít do huby a takhle veřejně rozumovat o tvém osobním životě, o kterém slečna asi nic moc neví. Nad takovýma věcma se pousmát a jít dál :). Miluju tvé články a tvoji osobnost takže nějaké bravíčko se může jít zahrabat :D!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS: jsem rebel a dala sem jí za to škaredého smajlíka :D

      Vymazat
    2. Haha, děkuju, nad tvým komentářem jsem jen pokyvovala hlavou :D

      Vymazat
  7. "Osobně smrt nepovažuju za nic špatného a nevidím důvod, proč bych ji měla oddalovat na úkor svého potěšení." aaa, moc skvělý článek. Souhlasím, úplně se vším. Zrovna dneska jsem přemýšlela nad tím, jak bych vlastně moc ráda byla trochu jednodušší člověk. Čím nechci říct jakože jsem nějak šíleně komplikovaná ale .. prostě všechno pasivně přijímala, nad ničím se moc nepozastavovala, nepochybovala a nějakej smysl života? žila si v tom svém klidu a míru a v tom taky dožila. jenže to tak není, a moje neustále pochybnosti a uvědomování si absurdnosti života mě prostě tak nějak přivádí na .. jiné myšlenky, jiné pohledy na život, smrt i na svět, než mají ostatní lidé /valná většina/. Co mě ale poslední dobou úplně nejvíc vytáčí, je netolerance, a to i u lidí, kteří jsou inteligentní a u kterých bych to prostě nečekala. Viz. ten článek, hold nic s tím nenaděláme.
    Já kouřím, protože prostě s cigaretou v ruce se cítím víc já, víc celá. Krom toho ta atmosféra a moje milované divadlo, k tomu to už prostě patří. Lidi dělaj jiný věci čím si ničí zdraví, tak já zas dělám tohle. Krom toho, stejně prostě umřu, tomu nezabráním.
    nekdejinde.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.