11 základních zero waste tipů: hygiena a kosmetika

Už v TOMTO článku jsem se s vámi podělila o pár tipů, jak omezit odpad spojený s jídlem a pitím. Dnes se zaměříme zase na jinou sféru života, a tou bude hygiena a kospetiky.

1. Lush bude váš nejlepší kámoš protože si tam můžete koupit spoustu úžasných vegan výrobků bez obalu. Mezi mé nejoblíbenější produkty patří šampuky. Mám po nich vážně pěkné vlasy, tím, že jsou tuhé je klidně můžu převážet v letadle, krásně voní, vydrží dlouho a navíc se dají v případě nouze použít i jako mýdlo a odličovač (odzkoušeno). Taky můžu doporučit jejich zubní pasty v pastilkách, mýdla... a vlastně úplně všechno. Lush ale není jediný výrobce kosmetiky bez obalu. Můžete zkusit taky Naturinku nebo Almara soap.


2. Na holení místo jednorázových plastových holítek používejte nerezové. Četla jsem, že se dají sehnat i do stovky a prý fungují. Mně se to moc riskovat nechtělo, tak jsem si koupila jeden za 500 kč, ale to je na vás. Nebo epilátor (pokud rádi trpíte). Nebo se vůbec neholte, to je taky ok.


3. Kokosový olej je asi ta nejuniverzálnější věc vůbec. Já ho používám nejen do vaření, ale také na oil pulling (ochrana před kazy a bělení zubů), odličování, na suchou pokožku a vím, že jiní jej používají i na konečky vlasů...
4. Spoustu věcí si můžete vyrobit doma, například zubní pastu, ústní vodu, peelingy, krémy, etc. Na množství dalších věcí naleznete návody například na TÉTO stránce.
5. Deokrystal je moje nejoblíbenější eko varianta deodorantu. Úplně bez obalu sice není, ale vydrží klidně i dva roky a to se počítá.


6. Taky ale můžete vyzkoušet krémové deodoranty ve skle. Já mám TENTO od Navie.


7. Odličovací tampónky si můžete vyrobit z kousku látky nebo si objednat bavlněné. Já si své koupila a nemůžu si je vynachválit.


8. Nebo se taky nemusíte vůbec líčit. Někteří lidé ovšem (včetně mě) občas hold trochu povzbudit ego makeupem potřebují no.
9. Bambusový kartáček je docela must-have každého eko člověka a určitě kohokoli, kdo se snaží omezit plast ve svém životě.


10. Místo běžné zubní pasty si můžete koupit již zmíněné zubní pastilky v Lushi nebo třeba eko zubní pastu ve skle.
11. Když vás navštíví rudí bratři z východu, můžete použít menstruační kalíšek. Je překvapivě pohodlný, vyměňuje se jen málokdy (stačí i jednou za 12 hodin, pokud vaše krvácení není příliš silné) a samozřejmě máte ho na dlouho. Osobně mi ale není moc příjemný přes noc a tomu, kdo by mohl mít podobný problém doporučuju látkové vložky. Stejně tak existuje ekovarianta pro tampóny (jde o takové savé houby, ale nějak jsem ještě neměla potřebu to vyzkoušet).


Doufám, že tipy poslouží,
mějte se moc krásně,
čao!

Share this:

, ,

CONVERSATION

10 skvělých komentářů:

  1. Rozhodně super tipy :) Lush je opravdu bombovej, celkově jejich podpora zero waste a netestování je úžasná. K tomu kalíšku jsem se upřímně ještě nedostala, ale ráda bych, spíš na to chci čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, taky mi chvilku trvalo, než jsem se odhodlala, ale teď jsem s ním fakt spokojená :D

      Vymazat
  2. Díky za tipy, i když se snažím žít dost "less-waste", je ještě dost na čem zapracovat, u mě tvoří nejvíc odpad obaly od jídla, protože jsem moc líná (nebo si neudělám čas..) si dělat některé věci doma a někdy jsem na to na sebe naštvaná, ale na druhou stranu si říkám, že každá snaha se počítá a jednou se k tomu zero waste třeba fakt dostanu :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. joo, u mě je to stejný, hlavně kvůli tofu, seitanu a sójovým jogurtům :D

      Vymazat
  3. Už nějakou dobu přemýšlím, že bych si pořídila menstruační kalíšek. Ale stále jsem se neodhodlala, pořád si říkám, že by to lepší bylo, až budu mít nějaký prostor pro své osobní věci v koupelně... :)
    Jinak co se týče ostatních věcí - nemaluju se a obecně jsem dost hygienicky nenáročná. Neřekla bych, že se o sebe nestarám, ale nemyslím si, že bych tím nějak ohrožovala životní prostředí. Navíc si ani nefénuju vlasy, místo vany se sprchuju a většinou krátce a studenou vodou. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi vzorem všech low-waste lidí :D
      Co se kalíšku týče, zabírá teda daleko míň místa než tampóny a vložky, ale nechci tě samozřejmě do ničeho nutit :D

      Vymazat
  4. Tu zubní pastu ve skle bych ráda vyzkoušela, až dodělám ty co mám, a kalíšek už na mě čeká doma a moc doufám, že mi bude vyhovovat. Super tipy!

    OdpovědětVymazat
  5. Fajn tipy. LUSH šampuky a přírodní kosmetiku mám velmi ráda, kokosák používám na vlasy místo kondicionéru, barvím hennou. Menstruační kalíšek je nejlepší objev desetiletí, mám k němu látkové barevné intimky a nemůžu si to vynachválit, kvalita života se mi tím zvedla velice. Podobně nadšená jsem i z příjemných látkových tamponků na odličování, které jsem objednávala kdysi na Fleru a mám je už rok nebo dva, aniž by na nich bylo používání znát. Ony jsou ty "zero waste" produkty často mnohem příjemnější i pro tělo, nejen pro planetu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, na těch mých odličovacích tamponcích tedy rozhodně používání znát jde, ale i tak jsou fajn :D

      Vymazat

  6. Když už jsme u té hygieny, tak na vás, holky, mám dotaz. Používáte přírodní kosmetiku? Já jsme vždy tíhla ke zdravější planetě, ke menší záteži na naši planetku, ale nemohla jsem delší dobu najít žádný e-shop zaměřený na přírodní produkty. Konečně jsem díky internetům objevila greenmat.cz

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.