Opožděná slova do nového roku

Myslela jsem si, že tenhle článek napíšu dřív, teď už asi nebude připadat nikomu aktuální, ale napíšu ho stejně. Konečně mám totiž čas. Sedím teď na barcelonském letišti, kde k mému (příjemnému) překvapení zřídili dvorek se Starbucksem, takže si člověk může vychutnat španělského sluníčka i když několik hodin čeká na svůj let. A díkybohu tady mají i spoustu zásuvek, takže si do počítače můžu ťukat ostošest.


První dny tohoto roku jsem prožila velmi příjemně, takže doufám, že "jak na Nový rok, tak po celý rok" bude v mém případě pravda. Vzbudila jsem se ve Vegan Vile, neboť jsem tam oslavila alcoholfree, crueltyfree a pyrofree Silvestra, a v Brně strávila ještě další dva dny, hlavně samým veganským hodováním, povídáním si s přáteli, věštěním z tarotových karet a zase dalším hodováním. Zbytek prvního lednového týdne jsem se pak válela, bobovala (ano, jsem dítě), plesovala, no a taky se učila.

Síla je moje osudová karta (a vůbec si nestěžuju) a Poustevník moje karta na tenhle rok. Mimochodem doporučuju vám mrknout na stránky Martina Vlacha, můžete si tam vyložit karty i online. Nejde tam o nějaké věštění budoucnosti, ales spíš o seberozvoj a obzvlášť pokud se nacházíte v nějaké složité životní situaci, karty by vám mohly pomoct se rozhodnout/ uklidnit.


Co se mých předsevzetí týče, jsem jedna z těch lidí, co je nepovažují za blbost... ostatně, jsem schopna si předsevzetí sepisovat několikrát ročně. Kromě těch typických jako pravidelně cvičit a meditovat, míň cukrovat a víc číst, bych se hlavně chtěla zaměřit na své vnímání problémů. Tedy nevymýšlet si problémy tam, kde nejsou (což byl doteď můj oblíbený koníček) a nesnažit se řešit problémy ostatních, pokud mě o to ani nepožádají. Kolikrát jsem se přistihla, jak se stresuju nad něčím problémem, jako by byl můj vlastní a nějak jsem přitom zapomněla na fakt, že ta osoba je dospělá a umí se o sebe postarat sama. No a zbytečné stresy ve svém životě nechceme, žejo.

Vážně bych se taky ráda naučila do svého života už nepouštět toxické lidi. A stejně jako pro mnoho lidí pravidelné cvičení je to předsevzetí, které si zapisují každý rok a nikdy ho nedodrží, právě toxické vztahy (ať už romantické, přátelské nebo jakékoli jiné) jsou to mé. Letos to ale vyjde. Vážně.

Taky bych se chtěla naučit přijmout fakt, že nemusím být ve všem nejlepší, říkat "ne", když něco nechci dělat, být o trochu méně arogantní, učit se nové recepty a tolik neutrácet (Humaně se teď budu vyhýbat obloukem).

V posledním bodě mých předsevzetí se píše: "Něděle je od slova nedělat". Tedy, konečně se chci naučit odpočívat.



A pokud nejste zrovna ten typ člověka, který by si psal novoroční předsevzetí, ale seberozvoj je pro vás důležitý, myslím, že by vám mohl připadat zajímavý návod od Tima Ferrise na "shrnutí minulého roku"

SHRNUTÍ MINULÉHO ROKU podle TIMA FERRISE

(zabere to zhruba 30 až 60 minut)

1. V poznámkovém bloku vytvořte dva sloupce, jeden s nadpisem "pozitivní" a druhý "negativní"
2. Pročtěte si svůj diář či kalendář z minulého roku a za každý týden vypište do příslušného sloupku lidi, aktivity nebo závazky, které ve vás vzbudily silné emoce.
3. Až budete mít seznam hotový, podívejte se na něj a zeptejte se sami sebe: "Které položky ovlivnily mou náladu nejvíc?"
4. Na základě vaší odpovědi vezměte ty pozitivní položky a zařaďte jich víc do svého programu na tento rok. Vážně si je zapište a už začněte plánovat, protože jinak se nestanou realitou. Co se těch negativních týče, sepiště je na svůj "NOT-TO-DO-LIST". Tenhle seznam umístěte někde, kde ho uvidité každé ráno minimálně prvních pár týdnů v novém roce. To jsou lidé a věci, o kterých víte, že vás činí cítit se mizerně a proto je do svého rozvrhu nezařazujte ani z povinnosti ani z pocitu viny nebo jiného nesmyslného důvodu.


A co vy, píšete si předsevzetí? Jaká?

A na co s v novém roce těšíte? Já například na získání vysokoškolského titulu a premiéru Captain Marvel a Avengers endgame.


Share this:

,

CONVERSATION

12 skvělých komentářů:

  1. Začátek roku je u mě zatím dost divokej ale třeba mi to vesmír chce vybrat teď a pak už to bude jen dobrý :D předsevzetí jsem si dala, že chci pořád hodně číst, víc si dělat chvilky jen sama pro sebe a zamakat na svých jumping skills a určitě pořád posouvat dál svoje hodiny a zlepšovat je:) teď mi zase došlo že kdysi bez tvého článku o prvních pocitech z trampolínek bych asi nikdy nebyla tam kde jsem teď. Jednou, pevně doufám, si spolu skočíme :D♥ máš u mě lekci zdarma bez datumu splatnosti :P tak krásný nový rok a ať se ti daří vše co si zamaneš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeee, no ty jsi ale zlato! <3 moc držím palce, ať všechno zvládneš a ať jsi v trampolínkách ještě božejší než teď:)

      Vymazat
  2. Jsem na tom dost podobně jako ty, novoroční předsevzetí si dávám a vždy mám chuť sama sebe nezklamat. Mým letošním největším předsevzetím je, abych se naučila být vděčná za jakékoliv maličkosti v mém životě. Nejvíc se asi těším ( a doufám), že se mi povede úspěšně uspořádat hudební festival, na kterém pracuji s kamarády a na nového Lvího krále :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo! tak o to se taky snažím :D
      S tím hudebním festivalem jsi mě teda ohromila a přeju moc moc štěstí :)
      A co se Lvího krále týče, nejsem si úplně jistá, co si mám myslet. Jsem tak strašná fanynka, že na jednu stranu si říkám boží a na druhou: "co když mě to zklame?" :D

      Vymazat
    2. Beru to zpátky, podívala jsem se na trailer toho lvího krále a teď se nemůžu dočkat :D

      Vymazat
  3. Já zase poprvé v životě nevím co se sebou, tak jsem si zašla na stránky, které jsi v článku doporučila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, kdyby sis potřebovala promluvit, dej vědět, jsem k dispozici :) jestli ne, tak doufám, že ti alespoň ty stránky nějak pomůžou :)

      Vymazat
  4. jeeej krasny inspiartivny clanok naozaj..ja som si predsavzatia nedava ale ked som zistila ze ked si ich vsetky do diaru napisem a mam ich stale pred ocami podvedome sa snazim ich dodrziavat..ak ta bavi sledovat videa na youtube, tak pozri moje najnovsie video z Milana :)..
    https://www.youtube.com/watch?v=hOvFR80YgmU&t=29s

    OdpovědětVymazat
  5. Ja si predsavzatia nedávam:-) inak pekný článok❤ xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  6. super clanek >] nedeli bys melavazne vyuzit k odpocinku a hodne stesti v tomto roce (myslim tim uz zadny toxic people v tvem zivote:)

    https://www.melissakinsley.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Hned se jdu vrhnout na shrnutí podle Toma!

    Tvému blogu dávám odběr a budu se sem ráda vracet, stejně tak ráda tě přivítám i u sebe na blogu:

    ByGabra

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den, všichni, mé jméno je Safa El Sadat, jsem ženatý 20 let s manželem a máme dva syny, starší 16 let a mladší 11 let. Můj manžel mě hodně miloval, ale dostalo se do bodu, kdy se zapojil do záležitosti se ženou, která je její spolupracovnicí. Nikdy jsem si to nepředstavoval, ale nějak se změnil jeho postoj ke mně a dětem, jeho pozdní příchod z práce mě přemýšlel o tom, že i na mém 20. výročí svatby v březnu se držím dál od sexu, jak to slibujeme na svatbě Den výročí, 15 dní před výročí svatby přiznal, že ano, že měl sex se svým spolupracovníkem. Přivedl ji do mé postele, když jsem byl na práci, to znamená, že mé pocity byly pro něj naprosto bezcenné, můj duševní stav je plný utrpení, myslím, že nemůžu zapomenout a obnovit bolest, tato žena měla plnou kontrolu nad ona a já jsem nikdy nechtěla dělat to s násilím, ona chce vyhrát mě, zatímco ona je rozvedená, ona říkala, že ona žárlí na náš vztah a ona zničí mě tím, že vezme mého manžela. Musel jsem o tom diskutovat s přítelem, který mě požádal, abych našel dobré kouzelnické kouzlo, v první řadě jsem nikdy nevěřil v tento pravopis, ale musím to zkusit, až když jsem narazil na email PROPHET NOSA UGO na internetu o tom, jak pomohl tolika lidem, aby si vzali zpět a pomohli opravit vztah a učinili lidi šťastnými ve svém vztahu a některých dalších příbězích týkajících se Duchovní nemoci a více, vysvětlil jsem mu jeho situaci a pomohl mi provést nějaké modlitby, některé bylinky a kořeny a malá oběť, kterou jsem udělal, a do 7 dnů se vrátil, aby se omluvil a bylo to pro mě jen zázrak, jsem rád, že mi pomohl a já mohu hrdě říci, že můj manžel je se mnou znovu a teď je se mnou zamilovaný jako nikdy předtím.
    Potřebuješ nějakou pomoc ve svém vztahu, jako dostat zpátky svého muže, manželku, přítele, přítelkyni, vyhrávat loterie, bylinný lék na nemoc, HIV, pohlavně přenosné choroby, astma, artritidu, Fybroid, mrtvici nebo jakýkoli druh nemoci, duchovní problém , Propagace pracovních míst, diváci, kteří čtou můj příspěvek, který potřebuje pomoc, pokud jde o jakékoliv životní výzvy, by měli kontaktovat společnost PROPHET NOSA UGO a budete rádi, že jste to udělali.

    E-mail: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040
                           +17207992813

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.