Jíst, meditovat, milovat... ale hlavně jíst (Řím)

3/9/2017
 
Už se z toho asi začíná stávat tradice. I letos jsem se jeden den rozhodla a druhý už seděla sama v autobuse směr Řím. Ne že by nebyl nikdo, s kým bych mohla jet, ale když mi původní plány selhaly, neměla jsem náladu vymýšlet nové. A tak jsem sáhla po známé klasice, po něčem, co mě vždy udělá šťastnou.

A když už jsme u štěstí, přesně to jsem jela do Říma hledat. A pokud nevíte, kde přesně štěstí hledat, já vám to povím: v restauracích, pekárnách, kavárnách, zmrzlinárnách, cukrárnách... ano, štěstí je jídlo. A stejně jako Liz Gilbertová v Jíst meditovat milovat, i já jela do Itálie hlavně za jídlem. Tyhle prázdniny nebyly nic moc a tak jsem se chtěla rozmazlit. Pořádně. A tak sedím na zahrádce Grano, fruta e farina a vychutnávám si pravou italskou snídani (vegan verzi): capuccino, croissant a čerstvé ovoce. Je to navíc překrásné místo a moc milá obsluha.

Po snídani jsem si to přes Via Corso a po menší zastávce v kostele zamířila na Piazza Popolo a do parku kolem Vily Borghese. Nemůžu uvěřit, že jsem tam nešla nikdy dřív. Kouzelný výhled, všude sochy, chrámy, galerie, jezírka a kašny, pán, co hraje Moonlight sonatu na kytaru a všeobecně příjemná atmosféra. Když jsem z parku po několika hodinách vylezla na místě, které už se ani nenacházelo na mapě, asi jsem vypadala dostatečně zoufale, aby se mi náhodný Ital rozhodl pomoci. Taky se zmínil, že ten den jsou všechna státní muzea zadarmo, neboť je první neděle v měsíci. To zásadně změnilo můj program na ten den. Když jsem se pak na hotelu seznámila s pár Turky, bylo mi i líto odmítnout jejich nabídku, abych s nimi šla do Vatikánu, musela jsem ale plnit vlasteneckou povinnost: vidět zdarma co nejvíc věcí, za které bych běžně platila. Taky jsem si všimla, že z příjemného procházení zapadlými uličkami se stává kde to do pr* jsem ve chvíli, kdy má člověk hlad a chce se mu čůrat.

Den jsem zakončila vegan zmrzlinou a bylo mi fajn.

Tímto děkuji anglickému páru, který uměl zacházet se zrcadlovkou a já si z dovolené přivezla alespoň jednu pěknou fotku, na které jsem. Lidé jako vy dělají svět krásnějším.
A outfit je krom bot z druhé ruky. Kalhoty byly původně Hugo Boss a já je mám tak za pajcku, takže si rozhodně nestěžuju.
menší nákup na večeře
tmavá čokoláda, kokos a lesní plody

Mějte se moc krásně,
pa!

Share this:

,

CONVERSATION

10 skvělých komentářů:

  1. bože ty vegan croissanty ti závidím! Krásný fotky :)

    OdpovědětVymazat
  2. ...mám hlad.

    Mimochodem, dávám ti moc bodů za odvahu, že jsi takto pózovala (sic dobrovolně :D) před cizími lidmi, já bych takhle nikoho požádat nedokázala :D!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele mně je to taky pěkně blbý, ale když člověk furt cestuje sám a chce mít alespoň nějakou fotku, tak to hold překousne a po čase si zvykne :D

      Vymazat
  3. Závidím tyjo!! Super fotky taky :)

    OdpovědětVymazat
  4. To zní naprosto idylicky! :) Jak to děláš, že maminka nemá problém tě pustit na cesty samotnou? U mě s tím mají rodiče šílený problém, protože nikdy necestovali sami a já se jim to snažím vysvětlit, ale přijde jim to divné.
    A já bych přitom tak ráda vyjela někdy někam sama a zkusila si to.
    Děkuji,
    Naty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, moje máma jezdila od patnácti sama stopem, takže mi může těžko něco vyčítat :D Být tebou, tak je nejdřív zkusím třeba poprosit, aby tě pustili samotnou na pár dní po Česku či Slovensku, kde o tebe asi nebudou mít takový strach, a když se jim vrátíš živá a zdravá zkusit jim vysvětlit, že bys zvládla i dovolenou. Držím palce :)

      Vymazat
  5. Vždycky jsem obdivovala jak dokážeš cestovat sama...no a teď jsem před pár dny sama jela do Holandska a bylo to fakt bezva! i když jsem tam trávila sama jen jeden den uvědomila jsem si, že není čeho se bát a plánuju kam si klidně úplně sama zase vyrazím :)

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.