Rostlinné mléko a sladké vegekoule (megalehký recept)

Mám různé úchylky, ale že mezi ně jednou bude patřit výroba vlastního mléka by mě dřív ani nenapadlo. Jednoho krásného dne jsem si ovšem řekla, Kláro, máš příšernou spotřebu rostlinného mléka, je to drahý, produkuješ děsně moc odpadu a domácí výroba prý není těžká, no tak schválně. Koupila jsem si čupr skleněnou lahev a pustila se do toho.


Budete potřebovat:
- ovesné vločky/mandle/mák/... já většinou kombinuju víc věcí
- vodu
- mixér (někde jsem četla, že potřebujete normální, ne tyčový, ale je to kec, můj tyčáček to zvládl hravě)
- silonku (nebo jinou tkaninu, případně i sítko, ale se silonkou je to děsně lehký a zároveň je to prča- k té mé úchylce se ještě dostanu)

Dáte namočit vločky (nebo mandle či jiné oříšky nebo semínka), ideálně přes noc, ale kupříkladu u těch vloček stačí i třeba pět hodin, následně dolijete vodou (cca 1 litr vody na 100g suroviny) a rozmixujete. Silonku upevníte k hrdlu nějaké nádoby a přelíváte do něj rozmixovanou směs, následně vymačkáte "mléko", co se nepřecedilo- a tady to je ta moje úchylka, nevim proč, děsně mě to baví, je to fakt, jako bych si dojila mandle- a hotovo.

Výsledek obrázku pro podojit mandle
Z těch rozmixovaných zbytků pak dělám sladké koule tak, že přimíchám kokos, drcené oříšky, kakao, sušené ovoce a co jen mě napadne. Tak se odpad sníží úplně na minimum a navíc mám doma sladkou mňamku. Co víc chceš?

Zkoušeli jste někdy domácí rostlinné mléko?
Mějte se moc krásně a pa!

Share this:

CONVERSATION

3 skvělých komentářů:

  1. preco mi nikdy nenapadlo, ze z tych zbytkov sa daju sprvait gulicky? <3 vdaka

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, to se mi zrovna hodí, akorát jsem dneska byla kupovat rýžové mléko a fňukala, že ho zase zdražili, tak příště zkusím to domácí!

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.