University student starter pack

Každý novopečený univerzitní student potřebuje pár věcí...

1. Univerzitní mikina. Ale radši si kupte Oxford nebo Harvard, nikdo přece nemusí vědět, že studujete někde v Trnavě, žejo?
2. Kafe. Je jedno, že ho nesnášíte, budete ho potřebovat.
3. Ibáče. A prášky na nervy, na spaní, proti spaní a co já vim, radši vykupce celou lékárnu.
4. Alkohol. Hodně alkoholu. A pak všechny lahve vyrovnejte hezky na výstavku. Hed vedle krabic od pizzy.
5. Knížky. Ale s romány a poezií se rozlučte, haha.
6. Plakáty (vlajky, pokud chcete být o něco sofistikovanější nebo dát jasně najevo, jakej režim podporujete). Hlavní účel je ale odlákat pozornost od ohavnosti studentského bytu.
7. Ucpávky do uší. Na učení i na spaní, věřte mi.



Ale vážně, vysoká je zatím nejlepší období mého života. Podíl na tom má určitě to, že jsem si vybrala obor, který mě opravdu baví a ne obor, který mi sice s velkou pravděpodobností rychle zajistí práci, ovšem takovou, kterou bych až do konce života nenáviděla.

No a pak bydlení. Vysoká je období, kdy se většina z nás rozhodne opustit rodné hnízdo a zabydlet se ve vlastním. Dávejte si ale pozor na pár věcí...
1. Světlo. Opravdu, i když si myslíte, že vám to okénko půl na půl metru stačí, pletete se.
2. Vzduch. Stejně jako světlo, prťavým okýnkem ho taky moc neprojde.
3. Party. Zeptejte se svých potenciálních spolubydlících jak často a jak dlouho chtějí pořádat párty. Protože po půl roce na bytě s pěti erasmáky už vím, co znamená peklo.
4. Ideologie bytu. Může to znít zvláštně, ale je to poměrně důležitý prvek. Náš byt je komunistický. Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb. Všichni jsme si rovni a všechno patří všem. To znamená, že když hold nestíháte, tak to špinavé nádobí necháte na někoho jiného, když máte hlad, tak si ukradete trochu jídla spolubydlících a nikdo si nestěžuje, s tím se počítá. Má to vlastně i svoje výhody, ty jdou ale stranou ve chvíli, kdy vám z lednice záhadně zmizí vaše tiramisu.

Co se našeho bydlení (mého již třetího bytu v Granadě) týče, konečně jsem opravdu spokojená právě proto, že mám konečně dostatek světla i čerstvého vzduchu, párty jsou tu zakázané, bydlím se svými přáteli a ani mi nevadí, že cesta do školy mi trvá skoro půl hodiny pěšky. Uznávám, že zezačátku to bylo mírně o nervy, ale to hlavně kvůli tomu, že v našem bytě pro čtyři nás na týden bydlelo sedm lidí a jedna kočka. Navíc Felipeho každodenní "jaktože máš takové kruhy pod očima?" a "nechtěla by ses konečně prospat?"a "bez těch kruhů pod očima ses mi líbila víc" mě přimělo si uvědomit, že on se mi taky líbil víc dokud nám nesquatoval na gauči.

Zítra teda s chutí do nového roku, přejte mi štěstí.
Zatím!

Share this:

, ,

CONVERSATION

0 skvělých komentářů:

Okomentovat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.