Meditace pro každého

Meditovat jsem začala tohle léto. Dřív už jsem to párkrát zkoušela, ale nikdy se mi nedařilo "vyčistit mysl" a upřímně, děsně jsem se nudila. Už ani nevím, ve které chvíli mi došlo, že jako začátečník bych se neměla hned snažit vydržet půl hodiny čučet do zdi a na nic nemyslet, ale radši sáhnout po nějaké aplikaci nebo videu, které mě při meditaci povede.

Zpočátku pro mě bylo i tak těžké meditovat pravidelně, ale už jsem si na to zvykla a poslední měsíc medituji denně, většinou před spaním, někdy hned po probuzení. A upřímně, i po tak krátké době už pozoruji určitý pozitivní vliv. Mám daleko lepší kontrolu nad svými myšlenkami a díky tomu neupadám tak často do depresí nebo úzkostí.



Aplikace

Já osobně používám aplikaci Simple Habit. Můžete si vybrat mezi širokou škálou meditací podle tématu (vděčnost, štěstí, dobrý spánek...), délky (mezi pěti až dvaceti minutami) nebo denní doby (po probuzení, cesta do školy/ práce, pauza na oběd, před spaním...). Některé meditace jsou zdarma, některé jsou jen pro premium uživatele. Já jsem chudý student, takže premium pro mě samozřejmě nepadá v úvahu, ale i ty zdarma jsou velmi kvalitní.

Doporučuji ale zkusit více druhů, protože je možné, že vám zrovna nesedne nějaký hlas nebo nějaké téma a při meditaci si máte odpočinout, ne trpět.

Jiné aplikace jsem nikdy nezkoušela, ale taky jsem slyšela, že sjou dobré:
  • Headspace
  • Calm
  • The Mindfulness App
  • Buddhify
  • Stop, breathe & think

Videa

Poslední dva týdny jsem si ale víc oblíbila meditaci s videy, a to hlavně s Adriene. Adriene už sleduju zhruba rok a dřív jsem podle ní jen cvičila jógu. Teď jsem se ale rozhodla vyzkoušet její guided meditations a nemůžu si je vynachválit. Adriene je živoucí sluníčko a po skončení meditace mám vždy o milion procent lepší náladu.

Protože mám ráda dechová cvičení, moc si užívám její nejnovější Pranayama Potion nebo Meditation for anxiety. Adrieniny meditační videa najdete ZDE.

Někdy mám ale náladu na něco jiného a tak zkrátka jen napíšu do youtube "guided meditation" a přidám cokoli, co mě v tu chvíli zajímá (stress, anxiety, sleep, morning, chakra, broken heart, over-thinking, peace, grounding...).



O samotě

A nakonec, občas si přece jenom jen tak sednu, čučím do zdi a snažím se od sebe jemně odrážet všechny myšlenky. To mi zatím moc nejde, většinou nevydržím víc jak deset minut, ale #kdejevůletamjecesta, žejo.


A co vy, meditujete, chtěli byste?

Share this:

CONVERSATION

7 skvělých komentářů:

  1. Medituji, se spolužačkou máme mezi sebou ten rozdíl, že ona právě nedokáže vyčistit hlavu a já jo. A jsem za to ráda, protože je to uvolňující. Rozhodně super článek a super tip! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si takhle navykla psát každý den nějaké haiku. Obecně je těžké si nějaký návyk vybudovat, na cokoliv, ale jde to. :) Držím palce se zlepšováním. Meditaci bych někdy chtěla zkusit, ale jsem teď docela v pohodě. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však meditace je i pro lidi, co jsou v pohodě :D a to psaní haiku děsně obdivuju :D

      Vymazat
  3. Já se pokoušela meditovat a nějak mi to nešlo, tak moje tatérka mi pomůže, prý jsou určité levely či co :D
    Meditaci už nutně potřebuji :)
    Jak se to podařilo tobě? Jak jsi se to naučila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pořád se učím, ale podle mě je důležité začít s nějakou kratší, třeba pětiminutovou meditací a postupně přecházet na delší a pak se postipně pokoušet zavádět i meditování bez zvukového doprovodu aneb čumění do zdi :D

      Vymazat
  4. Jednu dobu jsem meditovala pravidelně každé ráno tak 10 - 15 minut a bylo to super a překvapivě ten čas vždycky neuvěřitelně rychle uběhl. Byla jsem i na hodinové meditaci v botanické zahradě, což mělo úplně skvělou atmosféru a teď vlastně ani nevím, z jakého důvodu jsem s ní přestala. Určitě bych se k meditaci zase chtěla co nejdřív vrátit. :)

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.