O neandrtálských feministkách

Dneska budu asi zase řezat do živého, tak mějte na paměti, že nechci nikomu nic vyčítat, jen chci, aby se lidé nad něčím zamysleli.

Už pěkně dlouho slýchávám (a vídávám) věty jako "to že jsem feministka neznamená, že ze mě bude chlupatej neandrtálec". Tak si to pojďme malinko rozebrat. Pro začátek, je moc super, že se podobné slečny už alespoň nebojí označit za feministky. Co už ovšem tak super není, je označovat jiné ženy za neandrtálce jen proto, že se rozhodly neholit. Se vší tou body positivity by člověk čekal, že by se k boji za plnoštíhlé modelky mohla přidat alespoň snaha o nezesměšňování dívek, které si vybraly nenásledovat představu, že krásné můžete být jen pokud jste úplné holátko.



Ano, feministky se můžou holit a můžou se líčit. Pokud ale zesměšňujete ostatní ženy kvůli jejich vzhledu, feministkami nejste a tečka.

A trvalo mi moc moc dlouho, než jsem si uvědomila, že do toho, jak vypadám mi nemá kdo co kecat. Už na základce bylo holení se považováno za krok do dospělosti. Učitelkám s chlupatým podpažím se děti neustále smály. Když jsem šla s mámou na bazén, sjela pohledem mé nohy a konstatovala: "no mohla ses alespoň oholit". Jejímu příteli takový pohled nevěnovala.

Až když jsem se přestěhovala do Španělska, seznámila jsem se se slečnami, které si neholí nohy, některé ani podpaží. A teď se budete divit asi ještě víc- seznámila jsem se s kluky, kterým to nevadilo. A tak to má být. Došlo mi, že něco, o čem mi společnost roky vštipovala, že je to divné a nechutné, je vlastně naprosto normální.

To neznamená, že bych najednou vyhodila všehny žiletky a nechala chloupky svobodně růst, jen jsem se uvědomila, že když to udělám, nic se nestane. A teď když se mi nechce, prostě se neholím. Ano, dokonce i v létě. A ano, dokonce i když jdu na pláž.

Ženy se můžou holit, chlapi se můžou holit.
Ženy můžou být chlupaté, chlapi můžou být chlupatí.
Přijměte tu myšlenku a přestaňte se ostatním smát kvůli tomu, jak vypadají.

Dík.

Share this:

CONVERSATION

3 skvělých komentářů:

  1. Co víc říct? Asi jen ámen. Taky to vedu stejně - když nechci, kašlu na to. Přijde mi teda hodně hloupé, když to říkají, jenže teď je očividně in být feministka a už vůbec nevím, co ty holky teda jako feministky dělají. Naštěstí se nesetkávám s takovým hloupým označením za neholení. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nemůžu nic jiného než souhlasit, máš pravdu. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.