Suzanne Collins- Hunger Games

Ahoj!

Budu mít teď asi trochu problém s tvorbou článků, protože sice fotím jak o dušu, ale jak přestavuju pokoj, nemůžu nikde najít USB... hups.

Byly tady už nějaké prosby na hodnocení knížek, které jsem přečetla. Nebylo jich sice nějak superextramoc, ale do jednoho článku se to opravdu nevejde, takže pojedu hezky po sériích, případně po spisovatelích.

Začínám s Hunger Games, protože mi příjdou asi nejaktuálnější.
Do těchto knížek jsem se naprosto zamilovala a jediné, co mě naštvalo, bylo jak rychle jsem je přečetla... no a taky smrt některých lidí, ale to už se stává, že?

O co tam tedy jde?
Děj se odehrává v budoucnosti, kde je Amerika pod názvem Panem rozdělena na dvanáct krajů a hlavní město Kapitol. Poté, co se kraje nadvládě Kapitolu vzepřou a jsou poraženy, žijí v chudobě a útlaku. A jako by to nestačilo, musí každý rok každý kraj poslat jednoho chlapce a jednu dívku, mezi dvanácti a osmnácti lety, do Kapitolu, kde jsou umístěni do arény a musí spolu bojovat tak dlouho až dokud nepřežije jen jeden z nich. Pro Kapitol se jedná jen o velmi zábavnou reality show, ale zbylí obyvatelé Panemu žijí ve strachu. Hlavní hrdinkou je Katniss Everdeenová, která se právě do hladových her dostane a kvůli výhře musí čelit rozhodnutím proti lidskosti i lásce.
Toť první díl, kterým to vše započne. Ostatní jsou hlavně o tom jak se kraje bouří a podobně, ale to vám tady nebudu popisovat, protože kdybyste si je chtěli přečíst, dost by vám to napovědělo.

Moje hodnocení?
První díl byl absolutně fantastický a asi nejčtivější, děj byl tak nějak lehčeji popsatelný (vím, zní to debilně, ale nevím, jak jinak to říct, haha). Ovšem v tom druhém už šlo více o morální zásady a bylo opravdu dojemné, jak se někteří lidé proti Kapitolu stavěli, jen mě malinko štvalo, jak byly některé části hodně rozepsané a pak najednou bum a bum a za dva řádky jsme se posunuli o měsíc. Třetí díl byl podobný jako druhý, ale bitva v něm vrcholila a dost to odpovídalo počtu obětí, z nichž některé mě mrzely opravdu dost a konec byl poněkud hořko-sladký, i když kdyby to byl film, asi bych se radovala jaký to má happy end, šlo tam totiž vyloženě o pocity.

Za kolik?
Koupit se dají za 349 kč a mají kolem 350 stran.Já si ovšem první díl půjčila od kamarádky a dalších jsem se tak nemohla dočkat, že jsem si je stáhla na uloz.to, trvalo to sotva osm sekund a musím uznat, že se mi z počítače nečetlo až tak špatně jak jsem čekala.
A co film?
Bývá zvykem, že film je horší než knížka, ale bylo to téměř srovnatelné. Na to, jak jsou některé filmy úplně o něčem jiném než knížka (ano tvůrci Percyho Jacksona, mluvím tady o vás!), tento je světlou výjimkou. Bohužel ale nemůže vystihnout myšlenky a pocity postav, proto kniha stále vede.

Tak se mějte a ať vás doprovází štěstěna ;).

PS: Kodo by zajímala moje databáze knih, najdete ji TADY.

Share this:

CONVERSATION

2 skvělých komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Na tyhle knížky se už delší dobu chystám ale ještě na ně nedošlo... Tak snad někdy... :)

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.