MŮJ TRÉNING MOJE VIZE

Kdo mě sleduje na instagramu, nejspíš už ví, že posledních pár měsíců jsem cvičila podle Petra z MojeVize. Péťu už jsem sledovala na instagramu nějakou dobu, protože to, co dělá mi přišlo dost brutální. A navíc ráda sleduju účty namakaných veganů. Tohle léto jsem Petra poznala osobně a zjistila jsem, že je to navíc i dost super člověk.
K tomu jsem se seznámila s Alex (kterou jsem taky už nějakou dobu sledovala i na youtube i na instagramu... a když jsem ji poznala osobně, nemohla jsem uvěřit, jak strašně skvělá holka to je). Alex cvičila podle Petra a já nemohla přestat koukat na její svaly.
Takže jsem se nakonec rozhodla stát se taky Petrovou klientkou.
Nebudu vám tady do puntíku rozepisovat svoje tréninky (by mi Péťa asi nepoděkoval), ale chtěla bych vám trochu popsat, jak tréninky od Petra zhruba vypadají a jak si vykládám ty části, kde mám trošku větší svobodu v tom, co můžu dělat. Možná se inspirujete, možná se rozhodnete Petra taky kontaktovat. A protože už jsem tříměsíční program docvičili, popíšu vám svůj plán na další měsíce (a přihodím k tomu menší příběh ze života... jako obvykle).

Silové tréninky jsem měla třikrát týdně. Jednou týdně spodek a dvakrát týdně vrch rozdělený na BAS a SAS. U silových tréninků se kombinovala kalistenika (cvičení venku na hřišti s vlastní vahou, chápejte, chin-upy, pull-upy, dipy a tak... zatím tohle všechno s gumou, protože jsem ještě příliš slabá na to, abych to zvládla sama) a posilování ve fitku s činkama (to je nejdůležitější u leg day, hlavně pak dřepy, mrtvoly, hip thrusty). Silové tréninky mi většinou zabíraly zhruba hodinu. K tomu dvakrát týdně dvacet minut jógy a jednou týdně kardio. Jógu jsem jela většinou podle Adriene (ZDE) nebo když se mi nechtělo koukat na obzazovku, jen jsem si odcvičila pár oblíbených asan.

Co se kardia týče, střídala jsem to (a stále střídám) podle času a nálady. Nejradši mám Body Combat, protože se přitom cítím děsně badass a navíc po mě nikdo nechce, abych při tom vypadala sexy (jako třeba u zumby). Taky mám ráda spinning, jumping, a když je venku pěkně, chodím si zaběhat nebo se projet na kole. A občas kardio vyměním za Budy Pump.

Cvičení podle Péti mě donutilo zařadit do tréninků cviky, na které bych si sama nikdy netroufla. Naučila jsem se lépe zacházet s vlastním tělem a nabrala jsem svalovinu na lýtkách, krásně mi zesílilo předloktí (z toho jsem fakt nadšená) a taky se mi líbí, jak se mi začala rýsovat ramena. Na druhou stranu přiznávám, že zadek a nohy se mi nijak výrazně nezlepšily a taky mi po třech měsících téměř identický trénink už lezl mírně na nervy.



Když jsem se tedy po Vánocích zase vrátila do fitka, měla jsem chuť na obměnu a taky jsem chtěla v první řadě zhubnout, co jsem co jsem přes svátky nechtě nabrala. Můj plán byl tedy spíš spousta kardia a výdrže (Body Pump ostošest). Jenomže pak jsem narazila na instagram Brie Larson (Captain Marvel) a seznámila jsem se se Sofií.

Bylo tomu asi takhle...

Byla jsem ve fitku, jela jsem hipthrusty s váhou, kterou by nejspíš zvedl i pětiletý chlapeček, zatímco náhodná slečna vedle mě si jela bomby. "Beztak, že je úplně tupá," myslela jsem si, abych se necítila tak méněcenná. Pak se na mě ta holka začala koukat. Nebyla jsem si jistá, jestli jsem při těch hip thrustech tak děsně sexy nebo jestli jde i na takovou dálku cítit, že jsem si zapomněla vyprat tričko.

A pak holka přišla a začala na mě mluvit:
H: Nebolí tě to zvedat takhle bez polštářku?
Já: Nebolí.
H: No, je asi fakt, že s takhle malou váhou...
Já: ehm, no, jo...
H: A jak dlouho už posiluješ?
Já: (je mi trapný přiznat, že už chodím do fitka tři roky a mám téměř nulový progres) to je takový složitější...
H: Já byla kdysi taky taková ztracená jako ty, tak někdy můžem jít cvičit spolu, tady máš moje číslo, ozvi se mi. Jo a jsem Sofie.

Ta holka mi naháněla tak trochu strach, ale i tak jsem se rozhodla jí napsat a o týden později jsme si spolu šly zacvičit. Zjistila jsem, že nejen že není blbá, je vlastně dost chytrá. A dost super. Vlastně moc super. A tak jsme se začaly vídat téměř každý den, ať už na cvičení nebo necvičení.

Musím říct, že tréninky se Sofií jsou docela brutál, ale moc mě to baví.

Jak tedy cvičím teď?

Na józe a kardiu se nic nezměnilo, cvičím to pořád ve stejném množství jako předtím, jen silové tréninky jsem trochu obměnila. Jednou týdně mám dvě hodiny nohy a zadek, jednou týdně dvě hodiny vrch ve fitku a jednou týdně hodinu kalisteniky. Pokud mám náladu a čas, hodím k tomu ještě jeden spodek.

Můj leg day je prakticky hodina a čtvrt nejsvětější trojce- dřepy, mrtvoly, hip-thrusty- a pak k tomu přidodím nějaký abductor, adductor nebo něco podobného podle nálady, a nakonec alespoň tři série na lýtka. Nejsvětější trojci začínám vždycky jen s tyčí (20 kg) na rozcvičení a postupně přidávám váhu až dokud se mi nechce umřít, pak odjedu čtyři série po osmi a přesouvám se na další cvik.

Ve dny, kdy cvičím vrch ve fitku jsou pro mě třemi nejdůležitějšími cviky bench press (prsa), military press (ramena) a bent-over barbell row (záda). K tomu většinou přidávám stahy (lat machine) na záda i bicepsy. Bicepsy i tricepsy pak ještě cvičím s kably a činkami. Na ramena taky ještě přidávám pár cviků s činkami jako například side lateral raise a front plate raise.

Kalisteniku cvičím, jak už jsem zmínila, s odporovou gumou a cviky, které mi v tréninku nesmí chybět jsou chin-upy, pull-upy, dipy, kliky a vis. Pak k tomu přidávám ještě všelijaké přeručkovávání a podobné srandy a nakonec cca 10 minut na nohy (lunges s výskokem, dřepy s výskokem, step-ups).

Břicho cvičím buďto 15 minut jednou týdně nebo 5 minut při každém tréninku.

To by bylo vše. Máte i vy nějakou rutinu?

Mějte se moc krásně, pa!

Share this:

CONVERSATION

14 skvělých komentářů:

  1. Zajímavý článek - tedy pro mě je zajímavý především vhled do cvičící rutiny někoho jiného. Já už zhruba od června cvičím denně alespoň třicet minut. Tedy, posledních pár měsíců jsem cvičila převážně Jillian Michaels a všechno možné, co jsem od ní sehnala na youtube. Ale jak píšeš, už mi to lezlo dost na nervy a když jsem se ani po hodině cvičení s ní necítila unavená, trochu mě to frustrovalo. :D Ale pak zasáhl osud a z youtube její videa zmizela. Takže jsem se poohlédla po jiných. Takže se snažím dělat aspoň dvacet minut kardio, vždycky nějaké posilování, radši bez činek, i když dvě kila jsou v pohodě, a v poslední době jsem začala s protahováním. Nevěřím, že někdy udělám rozštěp, ale třeba prostě budu schopná pořádně se protáhnout. :D
    Jinak taky se mi líbí vypracovaná ramena. Pořád mám na sobě dost tuku, takže to nemůžu posuzovat, ale od srpna jsem zhubla přes deset kilo, což je fajn. Ale nutno podotknout, že v tom hraje roli také strava.

    Měj se hezky a držím palce se všemi výzvami, které si sama dáš nebo které ti přijdou do cesty. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě upřímně cvičení vůbec nebaví, takže nemám žádnou rutinu, ale kdybych nic nedělala, tak bych teda vypadala....

    OdpovědětVymazat
  3. Začínala jsem cvičit sama doma, ale pak jsem dostala odvahu a nakonec skončila s trenérem ve fitku. Je to moc fajn, když ti někdo přesně ukáže co a jak a necvičíš jen amatérsky doma :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já s cvičením začala už jako malá. Do sportu obecně jsem byla tlačená od rodičů. Tatínek byl atlet, maminka zase házela oštěpem. Byli hodně úspěšní sportovci, já se ale mezi rokem 16-18 zasekla a vyrostla ze mě tlustá slečna. Pomohla mi poté pouze vibrační plošina - zhubla jsem asi 9 kg za 2 měsíce.

    OdpovědětVymazat
  5. Parádní článek, díky za vaši zkušenost :) Já nikdy na pohyb moc nebyla, co mi ale úplně změnilo mou perspektivu, byla jóga. Naučila mě naslouchat svému tělu, mít ho ráda a pohyb jako takový si užívat. Hodně důležité je podle mě i sportovní oblečení, ve kterém se člověk cítí dobře. Pořádné dámské sportovní legíny jsou podle mého naprostý základ komfortního pohybu. Není nic horšího, než když vás furt někde škrtí a nemůžete se ani pořádně nadechnout.

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.