Pár tipů vytíženého člověka

Včera byl krásný den a tak jsem si cestou z právnické knihovny do fitka řekla, že bych si mohla na pár minut jen tak lehnout do trávy a nasbírat trošku vitaminu D, doma jsem si pak početla a vyrazila na sraz ze slečnou s Jamajky, se kterou jsem se pár dní zpátky seznámila na jazykové výměně mezi Španěly a Američany (byla jsem tam tak trochu navíc no). Čekala jsem na ni usazená na schůdcích před katedrálou a pozorovala turisty, jak se fotí, děti, jak se válí po zemi a jejich rodiče, jak na ně nekřičí, že to přece nesmí. Bylo tam tak živo, že mi ani nevadilo, že měla Jamajčanka čtvrt hodiny zpoždění. Když jsme se pak usadily na kafe, došlo mi, jaký štěstí na lidi mám. Byla prvním člověkem, se kterým jsem se na té výměně začala bavit a zrovna čirou náhodou má boží vkus na knížky a celkově je prostě super. Když jsme se rozloučily, setkala jsem se s kamarádem, koupili jsme si flašku sangrie a šli si sednout nad město.


V poslední době jsem velmi společensky unavená a do školy a mimoškolních aktivit toho taky není málo, hlavně teda proto, že se jako sebevrah hlásím do každé dobrovolné práce, co se namane. Ale lidi kolem mě jsou neuvěřitelní a den co den se oběvují nové důvody pro vděčnost, navíc se postupně učím, jak svůj čas využívat efektivněji a tady to máte:

1) pokud možno, dejte si schůzky na jeden den a těsně za sebe (třeba co hodinu až dvě), tak budete mít zajištěno, že se s nikým nezdržíte příliš dlouho, budete mít dokonalou výmluvu a navíc se vám tak vytvoří jeden (nebo i více) den volna, kdy se budete moci soustředit jen a pouze na povinnosti a tím pádem být produktivnější a navíc ze sebe nebudete muset dělat člověka...
2) když už jsme u toho, ne vždy musíte vypadat dokonale a to obzvlášť, pokud jste celý den doma nebo jdete jen do fitka či na nějaké podobné místo, kde nemusíte být královnami krásy. Vím, že je u nás v posilce hodně holek, které si ještě před vstupem nanesou čerstvou vrstvu třenky a kolem culíku si uvážou mašli, ale upřímně, k čemu? Nezájem o svůj zevnějšek může člověku ušetřit dost času a vaše pleť si alespoň odpočine.
3) vstávejte dřív než vaše okolí, tak vás nebudou rozptylovat zprávy na whatsappu, messangeru ani nikde jinde a budete se tak moc líp soustředit. Navíc po ránu je člověk víc nabitý energií a ranní ptáče dál doskáče, žejo.
4) meal prep je to nejlepší, co můžete udělat, obzvlášť, pokud vás to v kuchyni nebaví (mě to zrovna v kuchyni baví hodně ale nevermind). Když si jídlo připravíte ve velkém, ušetříte denně ohromné množství času a navíc, když se vrátíte z fitka nebo z nějaké akce hladoví domů, nenacpete do sebe první shit, který najdete.
5) někdy nevadí dělat víc věcí najednou. V posledních týdnech svou snídani, oběd i večeři doprovázím poslechem různých podcastů a audioverzí respektu, tak se alespoň udržuju v obraze, procvičuju angličtinu a ušetřím čas, protože vím, že číst bych si to u jídla nezvládla.
6) určete si limit a buďte na sebe přísní, třeba že maximálně dvě hodiny na počítači a pak se vrhnete na knížky do školy, a vytvořte si rutinu. Když už si člověk na dril zvykne, stane se pro něj přirozeným a ne tak otravným.
7) k tomu se váže: prostě se seber a běž. Ani nevím, kolikrát už jsem jen tak seděla u počítače a zabíjela čas kdejakou prkotinou jen proto, že jsem se snažila přesvědčit sama sebe, že ještě musím vyřešit spoustu věcí, než půjdu cvičit. Pak jsem se naučila v takových chvílích prostě na pár vteřin vypnout mozek, chňapnout tašku s cvičebním oblečením a vyrazit ze dvěří. Když už se za váma zaklapnou, je najednou lehké do toho fitka dojít a když už jste tam, jde vlastně všechno samo.
8) a když už jsme u toho fitka, pokud nemáte čas, tak spíš sami posilujte, než abyste chodili na společné hodiny, budete tak flexibilnější a ušetříte si čas za čekání na trenéra a podobně.
9) každý ráno si napiště seznam věcí, který ten den musíte stihnout a těch, které by bylo fajn udělat. Když to budete mít všechno napsaný a budete si to moct odškrtávat, tlak i zadostiučinění budou větší.
10) nepijte... moc. Ideální by bylo nepít vůbec ale jako starej ochlasta bych byla pokrytec, kdybych vám radila něco takového. Pokud máte společenský život, nejspíš se čas od času napijete, zkuste se ale zastavit na hranici, po které budete moci následující den normálně fungovat.
10) naučte se říkat ne. Snad ten nejduležitější tip. Pokud se vám opravdu nechce a navíc daná věc nebude ničemu užitečná, prostě ji nedělejte, byla by to ztráta času.

A nějaké vaše tipy?

Mějte se moc krásně a užívejte si toho počasí, čao!

Mimochodem tyhle lidi jsem pozanal náhodou na ulici. Oni se usmáli na mě, já na ně, a byli z nás kámoši.

Share this:

, ,

CONVERSATION

9 skvělých komentářů:

  1. Skvělé tipy, ale největší problém bude asi s bodem 9, protože den bez vína je jako bez vzduchu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, ale když to člověk moc nepřežene (nebo si zvykne- a to je asi pravděpodobnější :D) tak se to dá :D

      Vymazat
  2. Naprosto souhlasím a přesně i s bodem o fitku, když cvičím doma zabere mi to hodinu možná něco pres ale když jdu do fitka tak i s dopravou mi to vyjde klidně i přes 3 hodiny:D seznamy co mám daný den dělat vedu pořád :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo. Hlavně když mi třeba přítel nechtěl věřit, že jsem byla jako tři hodiny ve fitku a že jsem se určitě někde flákala s nějakym borcem, tak to bylo fakt vtipný :D

      Vymazat
  3. bože ja ťa strašne žeriem :D doplnila by som tento zoznam ešte o milión vecí asi! :D a milujem tvoj humor <3
    hej inač to som "ja v novom šate" čo som ti písala k tomu článku k tým tvojim fav songom :D
    si v jednom videu spomínala, že ti proste chýba kvalitná tvorba a chceš niečo dobré posunúť ďalej a tak som sa odhodlávala vtedy, že aj ja chcem zase blogovať, že som až začala WUHU! hádam mi to vydrží aspoň mesiac ako sa poznám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježišmarja, jsem tak poctěná tyjo :D Doufám, že ti to vydrží dlouho :)

      Vymazat
  4. Ahoj,
    jsi fakt inspirativní, díky, že píšeš! :)
    Můžeš mi dát tipy na nějaké ty podcasty, které posloucháš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, to mě fakt potěšilo :)
      Podcasty poslouchám hlavně tady: http://chloescountertop.com/podcast/
      tady: https://player.fm/series/the-vegan-body-revolution-show
      nebo tady: https://soundcloud.com/guyswefucked
      Ale stačí, abys do googlu napsala best podcasts nebo něco podobného a najdeš jich spoustu :)

      Vymazat
  5. Skvelé typy :-) Len niekedy je naozaj ťažké byť "ranní ptáče" :-D

    OdpovědětVymazat

Jsem moc ráda za všechny vaše nápady, připomínky a názory. Jen prosím slušnou formou.